Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Ledarskap"

Visar sida 32 av 62

Rutiner ökar inkludering för placerade elever

2020-01-15
Tydlig ansvarsfördelning i syfte att stärka inkludering vid elevplaceringar. Specialpedagog Jenny Karlsson i Västerås stad har skrivit en utvecklingsartikel om ett gemensamt aktionsforskningsprojekt mellan skola och särskilda undervisningsgrupper.
Forskning och utveckling kategorier

Ledarens betydelse – en kulturell arkitekt

2020-01-13
En av ledarens viktigaste roll är att vara en visionsbärare! Ledaren sätter ord på varför organisationen finns. Varför man gör det man gör, vad allt hårt arbete ska leda till och vad som ska ha hänt när vi är i mål? Vad längtar ledaren efter att få se? Vad strävar ledaren efter och vilka medel…
Forskning och utveckling kategorier

Use 6 leadership pillars to empower teachers

2020-01-09
There are six leadership pillars that help principals support teachers and encourage the development of positive school cultures, according to Evan Robb, a middle-school principal in Virginia. In this article, Robb shares how to use six pillars -- including vision, trust and relationships -- to help build success among students and staff.
Forskning och utveckling kategorier

Seeing their strengths

2019-12-16
It's time for educators to ditch deficit-based thinking and instead focus on the strengths of immigrant students, writes Jessica Lander in this month's Educational Leadership. Here, she provides several concrete strategies teachers and schools can use to honor immigrant students' assets, while still providing rigorous English language instruction.
131323362