Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Ledarskap"

Visar sida 21 av 64

Forskning och utveckling kategorier

Better decision-making can come from patience

2021-08-09
School leaders should practice patience as part of decision-making, asserts Fred Ende, director of curriculum and instructional Services for Putnam/Northern Westchester Board of Cooperative Educational Services in Yorktown Heights, N.Y. In this blog post, Ende shares three strategies to encourage patience before taking action, including taking a night to "sleep on it."  
Forskning och utveckling kategorier

Bokrecension: Förändring i praktiken

2021-06-14
Att skapa en skolkultur med elevcentrerat professionellt lärande är bland det viktigaste en skolledare kan göra – men också bland det svåraste. Boken tydliggör både komplexiteten och hur den kan hanteras, skriver Peter Fowelin i en recension av boken Leda professionellt lärande – utifrån adaptiv kompetens av Deidre Le Fevre, m.fl.

Tungt ansvar för föräldrar till barn med NPF-diagnos

2021-06-10
Barn med adhd- och autismdiagnoser som har resursstarka föräldrar har störst chans att få det stöd de behöver, konstaterar Emma Laurin. Hennes avhandling visar att föräldrar till barn med neuropsykiatriska diagnoser tvingas bära ett tungt individuellt ansvar för barnens skolgång.
120212264