Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Läxor"

Visar sida 2 av 5

Välj typ av innehåll inom kategori "Läxor":

Forskning och utveckling kategorier

Läxor och likvärdiga förutsättningar för lärande – lärares arbetssätt inför, under och efter läxan

2022-11-11
I denna systematiska översikt sammanställs forskning om hur lärares arbete med läxor kan främja likvärdiga förutsättningar för elevers lärande. Översikten utgår från följande frågeställning: Vad kännetecknar lärares arbete med läxor som kan bidra till likvärdiga förutsättningar för elevers lärande? (pdf)
Forskning och utveckling kategorier
FoU tidskrift källor

Organisationsidentiteter som en form av legitimitetsanspråk

2022-02-23
Artikeln tar sin utgångspunkt i hur aktörer på den privata läxhjälpsmarknaden, i kölvattnet av en intensiv politisk och medial debatt, befinner sig i en position som innebär förändrade behov, förutsättningar och möjligheter att söka legitimitet för sin verksamhet.
Forskning och utveckling kategorier

WPI researchers developing AI to provide homework feedback

2021-08-13
A new artificial intelligence Quick Comments feature is designed to enable math teachers give feedback to students more quickly by offering three initial suggestions for comments on students' math homework based on natural language interpretation of written answers. The feature was developed by a team of researchers at Worcester Polytechnic Institute.
1 2 3 5