Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Läsning"

Visar sida 9 av 36

Linnea Lindquist: ”Stök beror ofta på språkbrister”

2023-05-23
På Hammarkullsskolan var läsningen viktig för att vända den negativa utvecklingen. "För att utveckla ett rikt språk behöver du parallellt jobba med att lära dig läsa, skriva och även tala svenska", säger Linnea Lindquist, biträdande rektor och skoldebattör, som nu är aktuell med en ny bok.
Forskning och utveckling kategorier

Rebrand reading for your reluctant readers

2023-05-04
Teachers can engage reluctant readers by approaching reading as an opportunity to get away and acting as students' travel agents, writes Kelly Owens, a literacy interventionist and veteran educator. In this article, Owens shares strategies to help avoid having students view reading as a chore, such as establishing a reading routine and encouraging students to…
Forskning och utveckling kategorier

Så kan du stärka elevers läsning

2023-03-27
Här hittar du filmer som ger dig stöd och inspiration för ditt läsfrämjande arbete. Filmerna lyfter olika perspektiv på hur du kan stärka elevers läsintresse och förmåga att läsa och förstå olika texter. Du hittar också reflektionsfrågor och länkar till fördjupande artiklar.

Kids understand more from books than screens, but that’s not always the case

2023-03-16
Most teacher use a combination of print and screen versions of texts in the classroom, according to an Education Week survey. While some studies point to better reading comprehension when students read in print, the research is nuanced, with Virginia Clinton-Lisell, an associate professor of educational psychology.
1891036