Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Läsning"

Visar sida 12 av 36

Forskning och utveckling kategorier

Stora skillnader i förskolors arbete med språk och läsning

2022-11-01
Det finns stora skillnader i kvalitet mellan olika förskolors undervisning i språk, skrivning och läsning. Generellt sett är kvaliteten låg, men det finns också förskolor med hög kvalitet där förskollärarna är oerhört kompetenta och använder språk och läsning på ett medvetet sätt i undervisning. Det visar en studie från Göteborgs universitet som omfattar 153 förskolor.

The decrease of school related reading in Swedish compulsory school – Trends between 2007 and 2017

2022-10-25
Even though the importance of extensive reading practice is well documented, as are students’ changing leisure-time reading habits, knowledge of how much students read at school is still limited. Therefore, this study investigates how many pages of continuous text, nonfiction as well as fiction, students in middle (Grades 4–6) and lower secondary (Grades 7–9) school…

Q&A: Teaching kids how to read on Zoom

2022-10-19
A year ago, in the depths of the pandemic, a high-tech literacy project set up shop at West Oakland’s KIPP Bridge Academy. Created by a former schoolteacher turned literacy specialist, Jessica Reid Sliwerski, Ignite Reading aimed to teach kids how to read on Zoom, offering one-on-one tutoring while eliminating Covid risks.
Forskning och utveckling kategorier

What kids gain when we don’t ‘teach’ books

2022-10-19
Allowing students to choose what they read helps make reading lessons more inclusive, though it may be challenging to design lesson plans without a single shared text, writes Stephanie Farley, a veteran English teacher. She advises teachers to establish targeted learning outcomes, provide a wide range of title choices, and keep track of who is…
111121336