Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Läsa, skriva"

Visar sida 56 av 61

Välj typ av innehåll inom kategori "Läsa, skriva":

Forskning och utveckling kategorier

Using writing to spark learning in math, science, and social studies

2018-05-03
Writing improves our thinking by helping us focus and organize our thoughts, which allows us to communicate more effectively and demonstrate a deeper understanding of content. That's just as important to STEM learning as it is to English language arts. But what types of writing tasks are appropriate and engaging across content areas?
Forskning och utveckling kategorier

Brist på personal, tid och pengar försämrar skolans läsundervisning

2018-04-25
Lärare är frustrerade över att skolekonomi och materiella begränsningar hindrar dem från att genomföra den undervisning de önskar. Dessutom menar de att skolans organisation påverkar vilka elevresultat som blir möjliga vad gäller elevernas läsförståelse, som har en central roll i skolan, visar ny forskning.
Forskning och utveckling kategorier

"Ständig uppkoppling och öppen lärmiljö stressar alla"

2018-04-16
Vem avgör om Kvibergsskolan med öppna miljöer och surfplattor är framtidens skola? Rektor? Politiker? Tjänstemän? Svaret är – hjärnan. För läsprocessen fungerar på ett förutbestämt sätt; precis som skrivprocessen och inlärning. Och hjärnan reagerar på ett förutbestämt sätt på olika störningar. Det gäller gammal som ung, skriver Tomas Dalström, författare och journalist.
1 55 56 57 61