Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Läsa, skriva"

Visar sida 55 av 61

Välj typ av innehåll inom kategori "Läsa, skriva":

Brist på resurser och kompetensutveckling sinkar läsundervisning

2018-06-07
Yngre lärare använder betydligt fler lässtrategier i sin undervisning jämfört med sina äldre kollegor. En förklaring är att lärare med längre erfarenhet inte fått tillräcklig kompetensutveckling, menar forskare Lena Eckerholm.
Forskning och utveckling kategorier

How bringing trampolines into schools could improve literacy results

2018-05-24
Educators and therapists at a small Australian school serving students with special needs are using a trampoline and swing set to help students regulate their behavior through exercise. When students return to their mainstream schools, they can use the outdoor playground, indoor exercise equipment or fidget tools for the same purpose.
Forskning och utveckling kategorier

Using writing to spark learning in math, science, and social studies

2018-05-03
Writing improves our thinking by helping us focus and organize our thoughts, which allows us to communicate more effectively and demonstrate a deeper understanding of content. That's just as important to STEM learning as it is to English language arts. But what types of writing tasks are appropriate and engaging across content areas?
Forskning och utveckling kategorier

Brist på personal, tid och pengar försämrar skolans läsundervisning

2018-04-25
Lärare är frustrerade över att skolekonomi och materiella begränsningar hindrar dem från att genomföra den undervisning de önskar. Dessutom menar de att skolans organisation påverkar vilka elevresultat som blir möjliga vad gäller elevernas läsförståelse, som har en central roll i skolan, visar ny forskning.
1 54 55 56 61