Forskning och utveckling kategorier
BedömningDidaktikDigitaliseringDistansundervisningElevinflytandeEngelskaEntreprenörskap/Entreprenöriellt lärandeFackligtFilosofiFörskolaFöräldrarGenusGrundskola 1-6Grundskola 7-9GymnasieskolaHBTQHem, kultur, omvärldHistoriaIntegrationKognition/MinneKvalitetsarbeteLedarskapLekLitteracitetLokaler/UtemiljöLäromedelLäxorLönMatematikMotivation/GritNaturvetenskapPedagogiska inriktningarPsykologiReligionResorResultatSamhällskunskapSpecialpedagogikSpråkSvenskaTal- och språkutvecklingTeknikUniversitet och högskolaVetenskaplig tidskriftVuxenutbildningVärdegrund
FoU tidskrift källor
How Early Childhood Practitioners Build, Shape, and Construct Their Digital Practices: The Search for an Analytical Space
En undersökning om användning och upplevelser av digitala verktyg bland barn i åldrarna noll till sex år i Norge visar att 65 procent av barnen har använt datorer och 60 procent har använt lärplattor i hemmet innan de når en ålder av sex. I denna artikel identifierar Tove Lafton vad som är avgörande för utvecklingen av fältet av digitala metoder på förskolor i dag.