Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Läromedel"

Visar sida 12 av 28

Forskning och utveckling kategorier

Var medveten om marknadskrafterna

2019-11-26
Prime target är inte ett ord från skolans värld. Men låt oss låna det. Lärare och skolledare är prime target, det vill säga huvudsakliga kunder, för digitala läromedel. edtechbranschen är en av världens snabbast växande branscher. Det kan på flera plan vara smart att tänka på det ibland, visar de kommentarer vi fått från forskare.
Forskning och utveckling kategorier

Den ultimata skolan

2019-10-24
Sverige lägger minst pengar på läromedel i hela Europa, samtidigt som skolan lever i en brytningstid mellan traditionell undervisning och ett mer digitalt arbetssätt. Att i läromedel och undervisning kombinera beprövad erfarenhet och nydanande verktyg är lika spännande som utmanande. Det menar Libers vd Anna Settman.
Forskning och utveckling kategorier

Ring lärarcoachen : Välja rätt läromedel

2019-10-03
Förskoleläraren Anja behöver välja nytt arbetsmaterial till sin förskoleklass, istället för det läromedel hon ärvt från den tidigare klassläraren. Hon upplever att det är svårt att välja eftersom hon är den enda förskolläraren på skolan och saknar kollegor. Dessutom är hon nyanställd på förskolan. I studion finns lärarcoach Annica Gärdin som handleder och coachar. (webb-tv)
111121328