Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarutbildning"

Visar sida 2 av 42

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarutbildning":

Is spirituality in ECEC a valued component or pushed aside? A discourse analysis

29 oktober
The study investigates some of the influential discourses within the contemporary early childhood education and care (ECEC) sector regarding spirituality of young children. We ask: what discourses regarding spirituality in professional publications streams have been evident during the past seven years? And what may be the impact of these discourses on practice in the early…

Re-imagining a decolonised, anti-racist curriculum within initial teacher education in a Welsh university

29 oktober
This paper addresses how a process of decolonising an initial teacher education (ITE) curriculum, and decolonising our minds, can help academics and teacher educators to think differently about engaging with anti-racist practice and professional learning within their own institutions.

Stora skillnader i blivande grundlärares kunskaper om bråk

14 oktober
Skillnaderna mellan lärarstudenters förståelse av bråk efter att de har gått igenom lärarutbildningen är stora, visar Anne Tossavainens avhandling. "Det var också överraskande, och oroande, att studenterna inte kunde upptäcka vissa helt orimliga svar som de gav till sina lösningar", säger hon.

”Jag ville testa på att plugga på universitetet… och så ville jag få jobba med barn”

30 september
This study examines 11 students enrolled in a teacher program specializing in school-age educare (grundlärare i fritidshem). School-age educare students exhibit a notable gender balance and many come from low-level educational and/or migrant backgrounds, leading to an exploration into the (re)production of class and gender dynamics.
Forskning och utveckling kategorier

Re-engaging dialogue about the DAP debate: Implications for teacher education

30 september
This exploratory paper contributes to the literature on European Union (EU) soft governance by discussing the recent EU policy initiative “Erasmus+ Teacher Academies” as a case of experimentalist governance. Asking what makes this initiative a case of experimentalist governance, the paper demonstrates how it constitutes an experiment in terms of governance as well as the…

Den psykosociala arbetsmiljön påverkar lärares vilja att stanna i yrket

24 september
Den viktigaste friskfaktorn för att lärare ska arbeta kvar är en god arbetsmiljö, visar en ny avhandling. "Effekten av ett bra arbetsmiljöarbete på skolan kan bidra till att man lättare kan behålla lärare eller kanske till och med attrahera lärare", säger forskaren Jeffrey Casely-Hayford.
12342