Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarutbildning"

Visar sida 12 av 41

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarutbildning":

Forskning och utveckling kategorier

Edtechbolag i samarbete med förskollärarutbildning vässar lärarstudenters digitala kompetens

2021-01-29
Lärarstudenter blir mer digitalt kreativa och har bättre förutsättningar för att använda digital teknik i sitt pedagogiska arbete. Därför genomför Swedish Edtest tester på förskollärarutbildningen tillsammans med Högskolan i Halmstad, Region Halland och flera edtechbolag. Nu finns erfarenheterna samlade i en handbok.

Så slipper studenter glappet mellan teori och praktik

2021-01-19
När studenter får så kallat arbetsintegrerat lärande (AIL) delas utbildningen ofta upp i ”teori” och ”praktik”, på campus- respektive arbetsplats. Men den terminologin skapar ett gap i onödan, menar Ville Björck i en avhandling vid Högskolan Väst. Han föreslår en ”tredje” mötesplats, en hybrid av de olika lärandemiljöerna.

Specialnummer om autism: beteendeanalys och högre utbildning

2020-10-27
Utbildningsdepartementet understryker behovet av ökad grundläggande kompetens bland framtidens lärare vad gäller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) och att detta ska ges inom ramen för lärarutbildningarna, vilket är oerhört viktigt.
111121341