Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarutbildning"

Visar sida 12 av 42

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarutbildning":

Omsorg, välvilja och tystnadskultur – diskursiva dilemman och strategier i lärarutbildningens undervisningspraktik i musik mot yngre åldrar

2021-03-30
Hur konstrueras undervisningspraktikerna i musik i lärarutbildningen mot yngre åldrar och hur examineras studenternas kunskaper och färdigheter i musik? Det är några av frågorna som Monica Frick Alexandersson undersöker i sin avhandling.
Forskning och utveckling kategorier

"Det finns en gräns för hur kort vägen till läraryrket kan bli"

2021-03-19
För att hantera lärarbristen vill regeringen både öka kvaliteten i utbildningarna och skapa fler och kortare vägar in i läraryrket. Tyvärr riskerar förslaget om en kraftigt förkortad utbildning att göra det omöjligt att upprätthålla kvaliteten i lärarutbildningarna, skriver företrädare för Lärarutbildningskonventet.

Avhandling om lek utanför skolan i digitala gemenskaper utsedd till Skolportens favorit

2021-02-12
Digitaliseringen har förändrat barns lek. Många barns lärande i leken sker i en hybrid verklighet, där det fysiska och det digitala är så sammanflätat att det inte längre är fruktbart att separera dem. Det konstaterar Marina Wernholm som forskat om lek utanför skolan i digitala gemenskaper. Nu har hennes avhandling valts till favorit av Skolportens lärarpanel.
111121342