Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarstudent"

Visar sida 6 av 12

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarstudent":

Forskning och utveckling kategorier

En bra lektion är rätt mycket jazz. Villkor och förutsättningar för ämneslärarstudenters lärande av praktiska yrkeskunskaper i verksamhetsförlagd utbildning

2022-02-02
Vilka utmaningar möter ämneslärarstudenter och vilka kunskaper och resurser utnyttjar de i sin undervisning i sin verksamhetsförlagda utbildning? Det är en av frågorna som Paul Strand undersöker i sin avhandling.  

Reconceptualising teacher self-efficacy in relation to teacher identity: A longitudinal phenomenological study of pre-service secondary mathematics teachers during initial teacher education.

2021-10-26
Gosia Marschall har i sin avhandling undersökt hur blivande gymnasielärare i matematik, i England, skapar mening genom sina erfarenheter i såväl utbildningen som i praktiken.

Why new teacher mentoring can fall short, and 3 ways to fix it

2021-09-17
Effective mentoring of novice teachers requires appropriate time, resources and training, according to a report by the National Institute for Excellence in Teaching. Built upon an analysis of programs in Louisiana and Texas, the report outlines three characteristics found in effective mentoring programs.
156712