Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 72 av 96

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarprofessionen":

Forskning och utveckling kategorier

Hur utnyttja skolforskning bättre? - Ny brittisk rapport analyserar utbildningens ekosystem

2018-11-14
I en ny rapport från the Royal Society och the British Academy analyseras användningen av utbildningsvetenskaplig forskning och samverkan mellan de olika aktörerna i utbildningens ”ekosystem” i Storbritannien. Karin Hermansson, FoU-ansvarig på Ifous, sammanfattar slutsatserna och kommenterar rapporten. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Teachers leading teachers – understanding middle-leaders’ role and thoughts about career in the context of a changed division of labour

2018-11-14
This longitudinal study aims to create in-depth knowledge about the phenomena of middle-leadership and career in school by identifying (1) driving forces for seeking and maintaining middle-leading positions, (2) opportunities and difficulties in maintaining the middle-leading role over time, and (3) underlying thoughts of career disclosed in the respondents’ expressions. (pdf)
171727396