Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 68 av 96

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarprofessionen":

Forskning och utveckling kategorier

With bug-in-ear coaching, Teachers get feedback on the fly

2019-03-21
Teachers in about 12 states receive coaching in the classroom through "bug-in-ear" coaching. Paula Crawford of the North Carolina Department of Public Instruction says she has observed teachers use the on-the-spot feedback they receive through the virtual coaching to make an immediate change in the classroom that improved outcomes for students.
Forskning och utveckling kategorier

När lärare lär lärare

2019-03-21
På Rydsskolan i Linköping coachar lärare varandra inom nya områden. Arbetssättet ger ny kunskap, bättre undervisning och ökat självförtroende. Att lärare lär lärare är en förutsättning för en relevant undervisning. Det menar Les Foltos, grundare och föreståndare av Peer-Ed.
Forskning och utveckling kategorier

Debatten om pedagogiska arbetsformer är inte endast en högerpolitisk skenmanöver

2019-03-12
Kritik mot individualiserade pedagogiska arbetsformer och otydliga kunskapskrav kan inte i sin helhet avfärdas som en borgerlig skenmanöver. Kritiken kan även, som i mitt eget fall, vara en motröst som tar lärarkåren i försvar mot neoliberala projekt, skriver Jonas Linderoth, professor vid Högskolan i Skövde.

Varierande tolkning av social rättvisa

2019-03-11
Många lärare har svårt att skapa mening om vad social rättvisa inom ramen för musikundervisningen innebär i praktiken. Det visar Anna-Karin Kuuse i sin forskning om hur social rättvisa tolkas i styrdokument, i lärares förståelse och deras undervisningspraktik.

167686996