Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 50 av 93

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarprofessionen":

Forskning och utveckling kategorier

Why these educators meet regularly to align instruction with mind, brain, and education research

2020-01-22
Research into how the brain works is informing a professional learning community organized by Kristin Simmers, who is an English-as-an-additional-language teacher in Thailand. In this article, Simmers writes about how the PLC works and how teachers are using the research, such as learning how making mistakes in math creates connections in the brain.
Forskning och utveckling kategorier

Styr upp planeringen!

2020-01-16
Att göra-listan kändes så bra vid frukostbordet, men så fort du kommit till jobbet börjar tiden rinna i väg – det är förkylningstider och kort om personal, allt får ­göras på uppstuds … igen. Men kanske finns det tidsvinster att göra bara genom att gå till sig själv?
Forskning och utveckling kategorier

Avlastning av lärare? Ett projekt om lärare, lärarassistenter och förhandlingar om professionella gränser

2020-01-13
Projektet ska studera de initiativ som tas i svenska skolor för att avlasta lärare med hjälp av lärarassistenter. Vi vill undersöka hur lärararbetet delas upp, hur professionella gränser förhandlas och förskjuts, samt om avlastningseffekterna uppnås. Vi vill också pröva att se hur en modell för reell avlastning av svenska lärare skulle kunna se ut.
Forskning och utveckling kategorier

Why a great teacher is not enough

2020-01-09
When schools have clearly defined "good" and "bad" teachers, more harm is done than good. Joshua Ray, NBCT, has ideas for how to combat this issue and make sure all teachers and students benefit. "Great teaching is not an individual accomplishment, but a collective experience that every teacher and student deserves," Ray writes in this blog…
149505193