Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 41 av 96

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarprofessionen":

Forskning och utveckling kategorier

Our Research Shows Educators Are Experiencing Trauma During the Pandemic. Here’s How We Can Reduce the Burden.

2021-03-04
As educators approach the one-year mark in pandemic-related school changes, many are experiencing high levels of traumatic stress, assert Christy Tirrell-Corbin, Center for Early Childhood Education and Intervention at the University of Maryland, and Carlomagno Panlilio, Department of Educational Psychology at Penn State University. In this commentary, they suggest short-term solutions, such as focusing on…
Forskning och utveckling kategorier

Forsknings­utblick: Relationer är A och O – betydelse­fulla möten mellan special­pedagog och elev

2021-03-03
Forskning visar att en positiv, stödjande relation mellan lärare och elev är väsentlig för elevers utveckling och lärande. I en intervjustudie, genomförd av tre forskare vid Högskolan Kristianstad, undersöks hur specialpedagoger och speciallärare uppfattar relationer och relationskompetens i arbetet med elever i svårigheter.
Forskning och utveckling kategorier

Empowering teachers as learning engineers (without adding more work)

2021-02-05
Teachers should be developed as "learning engineers," writes Jessie Woolley-Wilson, president and CEO of DreamBox Learning. In this commentary, Woolley-Wilson writes that, in many ways, teachers already take on this role, but to be more effective, they need access to the right data and technology tools to improve outcomes for students.

Det behövs tydligare roll för förskolans specialpedagoger

2021-02-02
Vissa barn i förskolan behöver extra stöd. Förskollärarna tror ofta att det beror på barnet. Men att barn behöver extra stöd beror ofta på flera saker. Förskolorna skulle behöva fler specialpedagoger som kan hjälpa lärarna se vilken hjälp barnet faktiskt behöver. (s.8-9)

Ordning och tid påverkar lågstadielärares återkoppling

2021-02-02
Även om lärares intention är att ge en individualiserad och stödjande återkoppling blir ibland resultatet det motsatta. Förklaringen handlar ofta om tidsbrist eller behov av ordning i klassrummet. Det konstaterar Elisabeth Eriksson som undersökt hur återkopplingen i lågstadiets klassrum kommuniceras och gestaltar sig.
140414296