Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 35 av 96

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarprofessionen":

Forskning och utveckling kategorier

5 characteristics of an effective science teacher – from a researcher who trains them

2021-09-17
Elementary-school teachers can spark students' curiosity and wonder in science by focusing on Next Generation Science Standards and assessing students based on their explanations rather than right or wrong answers, Meenakshi Sharma, an assistant professor of science education writes in this commentary. Incorporating science into subjects such as math and language arts can broaden their…

Why new teacher mentoring can fall short, and 3 ways to fix it

2021-09-17
Effective mentoring of novice teachers requires appropriate time, resources and training, according to a report by the National Institute for Excellence in Teaching. Built upon an analysis of programs in Louisiana and Texas, the report outlines three characteristics found in effective mentoring programs.
Forskning och utveckling kategorier

7 tips - så vårdar du din lärarröst

2021-09-16
Ungefär 15 procent av svenska lärare har problem med rösten. Lärare är den vanligaste patientgruppen på logopedmottagningarna. Detta är känt sedan länge. Ändå erbjuds röst- och talvård bara på ett fåtal av landets lärarutbildningar – trots all forskning som visar att det leder till förbättringar.

Lyhört bemötande får elever med autism att delta i läs- och skrivundervisning

2021-09-15
Ett lyhört bemötande som rymmer både bekräftelse och utmaningar kan få elever med diagnos inom autismspektrum att delta i literacypraktiker, vilket skapar möjlighet till lärande. Det visar Stina Gårlins forskning om läs- och skrivpraktiker i en resursskola.
134353696