Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 33 av 96

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarprofessionen":

Reconceptualising teacher self-efficacy in relation to teacher identity: A longitudinal phenomenological study of pre-service secondary mathematics teachers during initial teacher education.

2021-10-26
Gosia Marschall har i sin avhandling undersökt hur blivande gymnasielärare i matematik, i England, skapar mening genom sina erfarenheter i såväl utbildningen som i praktiken.
Forskning och utveckling kategorier

Building resilience in educators

2021-10-18
The coronavirus pandemic has increased stress and burnout for educators, but corporate wellness performance coaches Lauren Hodges and Phil Burton say a program they facilitated for teachers, education leaders and superintendents in California led to a 31% increase in self-perceived quality of life. In this blog post, they share insights into how educators can build…

Hon fascineras av mötet mellan läraryrket och den digitala teknologin

2021-10-12
Efter sex år på Göteborgs universitet är Catarina Player-Koro tillbaka där allt startade. Med kunskaper och nya perspektiv kring betydelsen av strukturer kring forskarmiljön och dess påverkan på grundutbildningen, återvänder hon till Högskolan i Borås. Nu i rollen som professor i pedagogiskt arbete inriktning digitalisering.
132333496