Ökad kunskap om röst och kommunikation i klassrummet stärker lärares välbefinnande. Det visar Suvi Karjalainens avhandling som undersökt effekterna av en fortbildning om bland annat god röstteknik och att anpassa rösten till ljudmiljön.
A panel of Harvard education experts surface key challenges and concerns for educators, leaders, and families — and share concrete ideas for addressing them, with equity at the center. What the pandemic revealed, and how can we meet everyone where they are today, and move forward? (webb-tv)
When a child's emotions get hot, it's hard for anyone to remain calm. That's where practicing calming strategies before the emotions boil over can help, according to Katie Hurley.
Ambitionen är att sätta ord på principer som kan hjälpa lärare att utveckla det egna lärarskapet. Vi tror att det finns ett behov av ett gemensamt språkbruk för den typen av professionella reflektioner, säger Max Scheja.
Routine can be crucial for cutting down on lost lesson time and bringing structure to the school day, says Aidan Severs, deputy head at a primary school in England.
When elementary students act out, one thing they need is time to reflect on the roots of their actions—and how they might respond differently next time.
Elementary-school teachers can spark students' curiosity and wonder in science by focusing on Next Generation Science Standards and assessing students based on their explanations rather than right or wrong answers, Meenakshi Sharma, an assistant professor of science education writes in this commentary. Incorporating science into subjects such as math and language arts can broaden their…
Effective mentoring of novice teachers requires appropriate time, resources and training, according to a report by the National Institute for Excellence in Teaching. Built upon an analysis of programs in Louisiana and Texas, the report outlines three characteristics found in effective mentoring programs.
Ambitionen är att sätta ord på principer som kan hjälpa lärare att utveckla det egna lärarskapet. Vi tror att det finns ett behov av ett gemensamt språkbruk för den typen av professionella reflektioner, säger Max Scheja.
Lärare är som artister på en scen. Men det är ingen lätt match att ställa sig framför 28 elever och få det att funka. Här berättar vi hur du lyckas med hjälp av kroppsspråket. Och hur du kan styra upp när klassen stökar.