Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 29 av 93

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarprofessionen":

Forskning och utveckling kategorier

Nära 2,4 miljoner till forskning om hot och våld mot lärare

2021-11-02
Nu ska forskare vid Göteborgs universitet undersöka hur situationer där lärare utsätts för hot och våld uppstår och kan hanteras och förebyggas. Detta är ett av nio forskningsprojekt inom arbetsmiljö och hälsa, som sammanlagt beviljats närmare 25 000 000 kronor av Afa Försäkring i årets tredje omgång av anslag för forskning.
Anna Norrström

Skolportens favorit: Praktiska frågor präglar samtal i lärarlagen

2021-10-26
Lärarlagssamtal i skolan utmärks ofta av praktiska frågor, konstaterar forskaren Anna Norrström, som pekar på vikten av att utveckla samtalen för att rymma även djupare professionella frågor. Nu har hennes avhandling valts till Skolportens favorit av lärarpanelen.

Reconceptualising teacher self-efficacy in relation to teacher identity: A longitudinal phenomenological study of pre-service secondary mathematics teachers during initial teacher education.

2021-10-26
Gosia Marschall har i sin avhandling undersökt hur blivande gymnasielärare i matematik, i England, skapar mening genom sina erfarenheter i såväl utbildningen som i praktiken.
Forskning och utveckling kategorier

Building resilience in educators

2021-10-18
The coronavirus pandemic has increased stress and burnout for educators, but corporate wellness performance coaches Lauren Hodges and Phil Burton say a program they facilitated for teachers, education leaders and superintendents in California led to a 31% increase in self-perceived quality of life. In this blog post, they share insights into how educators can build…
128293093