Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 23 av 96

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarprofessionen":

Hur har lärare använt forskning i undervisningen?

2022-08-25
Vad innebär det att förstå, värdera och använda forskningsresultat? Och hur kan vetenskaplig grund förstås? Det, och lärares och förskollärares erfarenheter av att använda sig av forskning, skriver vi om i rapporten Erfarenheter av att använda forskning för undervisning – tillvägagångssätt, möjligheter och utmaningar.
Forskning och utveckling kategorier

Specialpedagogens roll i förskolan - förskollärares beskrivningar av arbetsfordelning, anspråk och förhandlingar

2022-06-21
I denna studie analyseras hur förskollärare beskriver specialpedagogens roll i förskolan. Syftet med studien är således att utveckla kunskap om specialpedagogens roll utifrån förskollärares perspektiv. Resultatet utgår från 15 intervjuer med förskollärare som har haft kontakt med specialpedagoger i arbetet.
122232496