Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 21 av 97

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarprofessionen":

"Det är inte så att vi exklusivt pratar svenska." Flerspråkighetens möjliga utrymmen i låg- och mellanstadieklassrum. En studie av flerspråkiga grundskollärares perspektiv

2022-11-29
Sara Snoder vill med sin avhandling bidra med ökad kunskap om möjlig användning av fler språk än svenska i ordinarie undervisning med flerspråkiga lärare och elever i låg- och mellanstadiet.
Forskning och utveckling kategorier

Linking instruction and student achievement – Professional learning observations of teaching (LISA-PLOT)

2022-11-15
Den här praktikutvecklande interventionsstudien har genomförts inom ramen för den av regeringen initierade försöksverksamheten Utbildning, Lärande, Forskning (ULF), som samordnas av Karlstads universitet tillsammans med Göteborgs universitet, Umeå universitet och Uppsala universitet. (pdf)

”At worst it leads to madness” - A phenomenographic approach on how early childhood education professionals experience emotions in teamwork

2022-11-11
Teamwork is a key part of almost any person’s working life. At its best, teamwork embodies a good team spirit and increases employee well-being, but at its worst, a team is characterized by mistrust or competition between members where action and development is not possible. In this study we explored what types of emotions early childhood education professionals experience during teamwork.
120212297