Hotfulla mejl från vårdnadshavare, smygfilmning i klassrummet och exponering i sociala medier. Det är några av de digitala trakasserier som drabbar lärare och rektorer, visar ny forskning från Malmö universitet.
Vilka receptiva ordkunskaper har andraspråksinlärare på språkintroduktionsprogrammet, och hur står sig kunskapsnivån gentemot de mål och krav som ställs på eleverna? Det är en av frågorna som Anna Ingves undersöker i sin avhandling.
The purpose of this article is to discuss how special educators – “speciallärare” (SL) and “specialpedagoger” (SP) – perceive relational competence working with their students’ peer relationships and with the students’ parents. (pdf)
Professional learning based on collegial conversations is an issue worldwide. However, there is a need for deeper knowledge about what happens in such conversations. Based on practice theories and theories of knowledge building environments, this article explores collegial conversations among teachers and school leaders.
Artificial intelligence literacy has recently emerged on the educational agenda raising expectations on teachers’ and teacher educators’ professional knowledge. This scoping review examines how the scientific literature conceptualises AI literacy in relation to teachers’ different forms of professional knowledge relevant for Teacher Education, TE.
Aggressiva mejl från föräldrar, elever som filmar och lärare som hängs ut i sociala medier. Digital mobbning har blivit ett arbetsmiljöproblem i skolan. Forskare vid Malmö universitet har tagit fram en verktygslåda som hjälper skolor att tackla digital aggressivitet systematiskt.
En stor utmaning för förskollärare är att de ska planera sin undervisning för att utmana och stödja varje barns lärande , samtidigt som många förskollärare känner en osäkerhet inför bedömning som utgångspunkt för undervisningen.
In this paper, the relationship between teacher professionalism, expertise and educational knowledge is examined via the sociology of the professions, studies of professional knowledge, and the philosophy of expertise.