Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 15 av 93

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarprofessionen":

Pupils who regard teachers as discriminatory ‘likely to be behind peers’ – study

2023-02-02
School pupils who regard their teachers as discriminatory are likely to be behind in reading and maths, research has found. The conclusion comes after a study led by Dr Gulseli Baysu of Queen’s University Belfast which has been described as the first large-scale, multi-country research of its kind.
Forskning och utveckling kategorier

Förskollärares ledarskap som ett kunskapsfält i behov av begreppsliga resurser i förskoleverksamhet, utbildning och forskning

2023-01-23
The present study aims to investigate supervision activities as a form of teaching leadership in preschool teacher education. Work-based education constitutes a particular context for understanding of leadership in preschool due to its intention of bridging between practical and theoretical experience and knowledge.

Livsvärldsfenomenologisk belysning av abduktion inom pedagogisk forskning: exemplet lärarblivande

2023-01-23
I den här artikeln belyses och diskuteras abduktion inom livsvärldsfenomenologisk forskning. Syftet är att visa hur abduktiva processer inom en pedagogisk livsvärldsansats kan öppna upp för nya pedagogiska upptäckter, samt hur detta arbetssätt kan bidra med en fördjupad förståelse inför användningen av abduktion inom pedagogisk forskning.
114151693