Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarprofessionen"

Visar sida 1 av 100

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarprofessionen":

A Three-Phase Professional Development Approach to Improving Robotics Pedagogical Knowledge and Computational Thinking Attitude of Early Childhood Teachers

Igår 09:29
To empower early childhood teachers in the digital society, this study introduced 17 early childhood teachers to robot programming and computational thinking through the ‘CT4ECE’ professional development program, which includes three phases: Learn, Practice, and Reflect & Improve.
Forskning och utveckling kategorier

Does playing a digital teaching simulation game foster novice student teachers’ perception and use of theoretical knowledge?

Igår 09:25
Despite theoretical knowledge being an important source for well-founded teaching decisions, student teachers often struggle to put this knowledge into practice. One way to close this theory-practice gap could be digital teaching simulation games that enable theory-use in authentic critical teaching situation.
Forskning och utveckling kategorier

"Vad behöver lärare kunna?"

3 mars
Lärarutbildningsutredningen är både lång och innehållsrik. Men vad går att utröna om de kunskaper utredningen avser som viktiga för de framtida lärarna? I dagens inlägg resonerar Caroline Ljungberg om både debatten kring utredningen och om de politiska signaler som går att utröna utifrån de teman och ord utredningen innehåller, lyfter och bortprioriterar.

The relative age effect on teacher-rated academic competence: a study among early primary school students

11 februari
Older students tend to outperform their younger classmates on academic achievement tests, an asymmetry known as the relative age effect (RAE). In Norway, students are not formally tested in the early school years, and less is known about how the RAE impacts teacher evaluations. In this study, we investigated the RAE on teacher-rated academic competence…

Argumentation och åsiktsrelativism ger filosofilärare problem

11 februari
Lärare och elever talar om argumentation på olika sätt i ämnet filosofi. För lärarna är det ett tankeredskap, medan många elever snarare ser det som ett sätt att övertyga och vinna debatter. Det säger Olle Uppenberg som forskat om ämnesdidaktiska problem och begrepp i filosofiämnet.
1 2 100