Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Lärarbrist"

Visar sida 1 av 2

Välj typ av innehåll inom kategori "Lärarbrist":

Forskning och utveckling kategorier

Tre frågor om: Vad säger forskaren om lärarbristen?

11 oktober
Lärarbristen är allvarlig och därför ska nu forskare på både Mittuniversitetet och två lärosäten i Norge försöka hitta lösningar på problemet. "Det börjar bli bråttom att hitta lösningar, men att utbilda morgondagens lärare är en fråga som sträcker sig bortom statistik och siffror", säger Lena Boström, professor i pedagogik.

Den psykosociala arbetsmiljön påverkar lärares vilja att stanna i yrket

24 september
Den viktigaste friskfaktorn för att lärare ska arbeta kvar är en god arbetsmiljö, visar en ny avhandling. "Effekten av ett bra arbetsmiljöarbete på skolan kan bidra till att man lättare kan behålla lärare eller kanske till och med attrahera lärare", säger forskaren Jeffrey Casely-Hayford.
Forskning och utveckling kategorier

These 3 districts have plenty of ideas for easing COVID staff shortages

2022-01-25
Principal Zachary Robbins’ solution to COVID-era school staffing shortages might sound obvious, but for K-12 leaders it’s been easier said than done since the pandemic began. “You have to make sure you attend to the human side of teaching and learning, and the human side of human resources,” says Robbins.