Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Kompetensutveckling och fortbildning"

Visar sida 7 av 9

Välj typ av innehåll inom kategori "Kompetensutveckling och fortbildning":

Kunskapsspridning i programmering med skilda resultat

2020-10-02
Drastiska resultatskillnader mellan skolorna ledde till att skolledningen förlängde projektet. Lärarna Julius Jonasson, Malin Midander, Caroline Sandberg och Helena Terje i Åstorp har undersökt ett utvecklingsprojekt i syfte att sprida kunskap om programmering i undervisningen.

Lärare tar ansvar själva för sin professionsutveckling på sociala medier

2020-05-07
Sociala medier erbjuder nya möjligheter för lärare att dela erfarenheter och diskutera frågor som rör deras professionella arbete med kollegor i hela landet. Viktigt för lärares deltagande i grupper i sociala medier är kontinuitet, tillgänglighet och möjlighet att själv kunna styra innehållet.

Fakturor ska kasta ljus över lärares kompetensutveckling

2019-11-29
Lärare översköljs i dag av erbjudanden om kompetensutveckling. Samtidigt visar studier att denna ibland brister i kvalitet och relevans. Nu ska forskare vid Högskolan i Borås studera marknaden för lärares kompetensutveckling och för detta har de valt en annorlunda metod: Att studera fakturor från tre strategiskt utvalda kommuner.
16789