Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Kompetensutveckling och fortbildning"

Visar sida 7 av 9

Välj typ av innehåll inom kategori "Kompetensutveckling och fortbildning":

Forskning och utveckling kategorier

How a team of instructional coaches helps turn around low-performing schools

2020-10-22
Math, science and reading teachers can benefit from instructional coaching or teacher leaders, and research suggests such assistance may provide a better return on investment than other types of professional development. Academic specialists in Greenville County Schools in South Carolina have used multitiered support, monthly meetings and targeted coaching for teachers to help improve struggling…

Kunskapsspridning i programmering med skilda resultat

2020-10-02
Drastiska resultatskillnader mellan skolorna ledde till att skolledningen förlängde projektet. Lärarna Julius Jonasson, Malin Midander, Caroline Sandberg och Helena Terje i Åstorp har undersökt ett utvecklingsprojekt i syfte att sprida kunskap om programmering i undervisningen.

Lärare tar ansvar själva för sin professionsutveckling på sociala medier

2020-05-07
Sociala medier erbjuder nya möjligheter för lärare att dela erfarenheter och diskutera frågor som rör deras professionella arbete med kollegor i hela landet. Viktigt för lärares deltagande i grupper i sociala medier är kontinuitet, tillgänglighet och möjlighet att själv kunna styra innehållet.
16789