Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Kollegialt lärande"

Visar sida 2 av 6

Välj typ av innehåll inom kategori "Kollegialt lärande":

Matematiken väcker elevernas tilltro till sin egen förmåga

2021-09-22
På Risebergaskolan har matematikundervisningen i förskoleklass varit under utveckling sedan ett år tillbaka. Här har matematiken utgått från det forskningsbaserade undervisningsmaterialet Tänka, Resonera och Räkna i förskoleklass (TRR) som kan komma att utmana hur matematikundervisningen bedrivs framöver.

Support of language and communication in the ‘Tambour situation’ in Swedish preschools

2021-03-02
En boklåda i förskolans tambur resulterade i att barnen läste och pratade böcker medan de väntade på sin tur att få gå ut. Det visar Ann Nordbergs forskning om hur förskolor kan arbeta strukturerat med språkutveckling med tamburen som plats.
Forskning och utveckling kategorier

Med levlandet som mål

2021-02-24
Att lära tillsammans innebär att vi höjer vår kompetens och därmed säkerställer en hög kvalitet för barnen. För det behöver vi kunskap, motivation och en förmåga att kunna tillämpa kunskaperna. Utgångspunkten för ett kollegialt lärande inom såväl förskola som skola är att det behöver vila på vetenskaplig och beprövad grund och att det är ett…
1236