Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Kognition/Minne"

Visar sida 8 av 19

Välj typ av innehåll inom kategori "Kognition/Minne":

Call for paper: Skolportens e-tidskrift för undervisning och lärande

2014-09-11
I samarbete med Ifous ger Skolporten verksamma i förskola, grundskola och gymnasiet möjlighet att sprida sina goda erfarenheter och vara med och utveckla skolan. Vi välkomnar nu texter om undervisning och lärande från dig som är verksam inom skola och utbildning!

Boksamtal utvecklar elevers läsförståelse

2014-06-03
Med hjälp av boksamtal utvecklar lärarna Anna Franklin och Elisabet Landh sina elevers läsförståelse och förmåga att uttrycka sig. I en utvecklingsartikel berättar de om sina erfarenheter.

Hållbar programutveckling – en studie av betydelsen av expansivt lärande och delvis delade objekt

2014-05-23
Syftet med Ann Öhman Sandbergs avhandling är att utveckla innebörder av hållbar programutveckling. Hennes avhandling tar sin utgångspunkt i svårigheten att genom policydrivna program och projekt åstadkomma förutsättningar för hållbart interorganisatoriskt lärande.
178919