Active listening is possibly the most critical skill for school leaders, write authors and veteran educators Ronald Williamson and Barbara Blackburn. In this article, they share five barriers to active listening, including indifference and assumptions, and 10 tips for improving listening and communication skills, such as making eye contact.
Landsdækkende undersøgelse fra Syddansk Universitet viser bekymrende tendens med faldende fysisk aktivitet og stigende kropsvægt blandt børn og unge under corona-nedlukningen.
Hybrid instruction - a combination of virtual and in-person learning - is the worst way to teach, according to a study of teachers in nine states by researchers from the University of California at Santa Cruz. The study found teachers' preference was to teach fully in person, followed by fully remote.
När Covid-19 slog till valde man i många länder att stänga ner skolor. Det innebar utmaningar för elever, lärare och vårdnadshavare – men, med facit i hand, också möjligheter. Nina Bergdahl och Melissa Bond reder ut i The Conversation.
This work has given us the opportunity to review an area of evidence in depth and explore an issue fully from a number of angles. Our intention is that the review is a resource for those with interest and need in learning more about how online and distance learning occurred during the COVID-19 pandemic, providing…
Att undervisa mångvetenskapligt är obligatoriskt i den finländska läroplanen för grundskolan. De klasslärare som deltog i ett forskningsprojekt om undervisningssättet är positiva och anser att det tillför något viktigt till undervisningen, visar Nina Mårds avhandling.