Barnens värld formas av de distinktioner vuxna påför. Taru Leppänen forskar i småbarns musicerande i musikskolor. Hon vill gärna se att barnen lärde oss vuxna något om de förbehåll vi närmar oss världen med, och att vi lärde oss se dessa förbehåll för vad de är.
Om vi zoomar ut kommer vi att se att grunden för ett demokratiskt och tolerant samhälle bottnar i en skola som är rättvis för alla. Så förklarar professor Juan José Sosa Alonso vid La Laguna-universitet som ingår i forskarnätverket för icke-affirmativ pedagogik som leds av Åbo Akademi.
Dividing students into groups based on ability for math instruction turned out to be more effective than groups that combine students at different skill levels, researchers from the universities of Rochester, N.Y., and Nevada discovered.
Students pursuing more rigorous math curriculum also need greater understanding in the language of math, writes Kathleen Palmieri, who teaches fifth-graders in New York. In this article, Palmieri shares how to help strengthen students' understanding of math vocabulary, including developing a math glossary and highlighting math words to focus on for a day or week.
Heidi Henrikssons resultat visar hur medborgarorganisationerna legitimerar sin roll i den finska skolan. Ofta betonar organisationerna sitt professionella kunnande och sin förmåga att stödja lärare i att uppfylla läroplanens krav.
Students’ academic learning in schools is primarily determined by what classroom teachers do. However, there is good evidence that the professional environment in the school can also affect students’ learning, in a range of ways. The responsibility for creating and maintaining the most conducive professional environment lies with school leaders.
Principal Sherelle Barnes says teachers at Edgewood Elementary School respond best to a variety of methods, including emails and group texts. In Illinois, Marcus Belin, principal of Huntley High School, advises relaying messages in short videos or newscasts on social media to reduce information overload.