Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Internationellt"

Visar sida 22 av 221

Välj typ av innehåll inom kategori "Internationellt":

Forskning och utveckling kategorier

A systematic review and meta-analysis of the evidence on learning during the COVID-19 pandemic

2023-02-01
To what extent has the learning progress of school-aged children slowed down during the COVID-19 pandemic? A growing number of studies address this question, but findings vary depending on context. Here we conduct a pre-registered systematic review, quality appraisal and meta-analysis of 42 studies across 15 countries to assess the magnitude of learning deficits during…

Forskningsutblick: relationen mellan psykosomatiska symptom, mobbning och funktionsnedsättning i Sverige och Finland

2023-01-31
I den här studien undersöks huruvida en eller två riskfaktorer för psykosomatiska besvär, när eleven är utsatt för mobbing och eller har en funktionsnedsättning, ökar risken för psykisk ohälsa. Studien visar att ha två samtidiga riskfaktorer ökar risken för psykisk ohälsa.

Forskerkritik: Rapport om skilsmisse og læring bygger på ubrugelige data

2023-01-30
En ny rapport har vakt en ulmende strid til live: Forskere, der bruger gamle data fra folkeskolens nationale test, aner ikke, hvad de måler på, og kan derfor ikke regne med resultatet, lyder det fra professor Jeppe Bundsgaard. Den ansvarlige forskningsprofessor afviser kritikken.
Forskning och utveckling kategorier

How spatial thinking could help children learn maths – and go on to use it in their careers

2023-01-27
Spatial thinking can help with math development as it relates to life skills, writes Emily Farran, professor of cognitive development. Teachers can help improve students' spatial understanding with "small-world play," such as doll houses and toy farms and using spatial vocabulary, such as "next to," "in," and "parallel," Farran suggests.
1212223221