Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Internationellt"

Visar sida 174 av 221

Välj typ av innehåll inom kategori "Internationellt":

Forskning och utveckling kategorier

Can AI boost student retention?

2018-11-15
Narrow artificial intelligence, which uses deep-learning algorithms, may be able to help colleges and universities boost retention by predicting which students are at risk of leaving, writes Joshua Kim of the Dartmouth Center. The AI systems, which curate data from numerous sources, also will produce recommendations aimed at helping these students succeed, Kim writes.
Forskning och utveckling kategorier

Hur utnyttja skolforskning bättre? - Ny brittisk rapport analyserar utbildningens ekosystem

2018-11-14
I en ny rapport från the Royal Society och the British Academy analyseras användningen av utbildningsvetenskaplig forskning och samverkan mellan de olika aktörerna i utbildningens ”ekosystem” i Storbritannien. Karin Hermansson, FoU-ansvarig på Ifous, sammanfattar slutsatserna och kommenterar rapporten. (pdf)

Internationellt nätverk ska stärka lärarutbildningen

2018-11-12
Forskargruppen Rose vid Karlstads universitet har beviljats 1,2 miljoner kronor av Vetenskapsrådet, för att bygga upp ett tvärvetenskapligt nätverk av internationella toppforskare med fokus på skolämnen och lärarutbildning. Målet är att producera ny kunskap som har potential att utveckla lärarutbildningen i såväl Sverige som internationellt.
Forskning och utveckling kategorier

Headmaster seeks to connect lessons to emotions

2018-11-09
A curriculum review in Australia should include a focus not just on content, but on engaging students emotionally, asserts Timothy Wright, headmaster of Shore School. In this commentary, he describes how deeper, more emotionally connected lessons could improve teaching and learning.
Forskning och utveckling kategorier

Do makerspaces improve learning?

2018-11-09
Educators at three schools in Australia have been studying whether high-tech makerspaces can improve outcomes for young students from kindergarten through second grade. The study included a 3D-printing project that taught students to take risks, and the results show that makerspaces foster creativity and problem-solving skills among students.
1173174175221