Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Inkludering"

Visar sida 13 av 16

Välj typ av innehåll inom kategori "Inkludering":

"Integration är bra men undervisning i små grupper ska inte försvinna" – Lärare vill ha tillräckligt med resurser för barn med specialbehov

2019-05-22
Barn med specialbehov inkluderas allt oftare i allmänundervisningen i Finland och det har fått kritik på lärarhåll. Lärarna Pernilla Lindström och Marikki Arnkil ger tummen upp så länge smågruppsarbete också är möjligt.
Forskning och utveckling kategorier

En skola för alla : Inkluderande undervisning

2019-05-09
Läraren Katarina Åkerman Gustafsson diskuterar med sin före detta elev Emil Häggbom om vad som är viktigt när det gäller inkluderande undervisning. De pratar om vikten av att erbjuda olika undervisningssätt, om elevmedverkan och tydlighet kring förväntningar och betygskriterier. Och hur kan man avdramatisera prov och utvärderingar? (webb-tv)
112131416