Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Hälsa"

Visar sida 10 av 52

Physical activity on prescription “Not a quick fix”: School nurses’ experiences of promoting and tailoring physical activity to children in Swedish compulsory school

2023-04-18
This study aimed to explore school nurses’ experience of using physical activity on prescription with children in Swedish compulsory school. Semistructured interviews were conducted with 24 school nurses who had the educational qualification to prescribe physical activity.

Skräddarsydda recept på motion är effektiv medicin för stillasittande barn

2023-04-18
Skolsköterskor tycker att fysisk aktivitet på recept är ett användbart verktyg för att få barn i behov av motion att börja röra på sig, visar ny forskning. Recepten behöver individanpassas och fungerar bäst om föräldrarna kan vara delaktiga och rätt förutsättningar finns i närområdet.

De som skolkar från skolidrotten är mer missnöjda med sina kroppar

2023-03-30
Var tredje barn i årskurs 6 har någon gång skolkat från skolidrotten. De som skolkar är mer missnöjda med sina kroppar och mer oroade för hur andra uppfattar dem. Det visar en studie från Göteborgs universitet. Att förstå barns förhållningssätt till den egna kroppen är viktigt för att öka deltagandet i skolidrotten.
Forskning och utveckling kategorier

Fritidshemspersonals tal om barns fysiska aktivitet – samhällelig påverkan och möjliga implikationer

2023-03-10
The aim of this paper is to shed light on how teachers’ talk about children’s physical activity inschool-age educare can be seen as part of comprehensive social discourses concerning education and physical activity. Focus-group interviews with a discourse-analytic approach have been carried out with staff from two municipal school-age educare in Sweden.

Technology use as a sleep-onset aid: are adolescents using apps to distract themselves from negative thoughts?

2023-03-07
The aim of this study was to; (1) explore whether adolescents use technology as distraction from negative thoughts before sleep, (2) assess whether adolescents who perceive having a sleep problem use technology as distraction more compared to adolescents without sleep complaints, and (3) collect qualitative information about which devices and apps adolescents use as a distraction.
19101152