Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Gymnasieskola"

Visar sida 8 av 128

Välj typ av innehåll inom kategori "Gymnasieskola":

Forskning och utveckling kategorier

Assessment in practice: achieving joint decisions in oral examination grading conversations

2023-10-02
We scrutinized 29 video-recorded grading conversations between secondary school examiners using conversation analysis. Results showed that proposing and deciding grades involved a stepwise calibration through which examiners adjusted their individual positions.

Associations between need-supportive teaching and student and teacher emotions: a mixed-methods investigation

2023-10-02
This study investigated associations between need-supportive teaching and student and teacher emotions using mixed methods. Quantitative data were gathered from the self-reports of 326 lower-secondary school students from 22 classes in Finland.
Forskning och utveckling kategorier

Skönlitteratur i engelskundervisningen fyller många funktioner på gymnasiet

2023-09-27
Enligt Skolverket ska skönlitteratur användas i engelskundervisningen på gymnasiet. Men hur den kan användas och varför är inte tydligt. En ny avhandling vid Göteborgs universitet visar att det finns ett stort eget tolkningsutrymme för lärarna och att skönlitteraturens roll inte är begränsad till språkinlärning och övning av läsförståelse.
1789128