Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Gymnasieskola"

Visar sida 39 av 132

Välj typ av innehåll inom kategori "Gymnasieskola":

Vad kan elever som kan formulera natur- vetenskapligt undersökningsbara frågor?

2020-06-22
Författarna beskriver en designbaserad studie med sex interventioner på gymnasiet där eleverna i ämnet naturvetenskap har fått i uppgift att formulera undersökningsbara frågor. Den forskningsfråga som undersöks är vilka kvalitativa aspekter av kunnande kommer till uttryck i gymnasieelevers arbete med att formulera naturvetenskapligt undersökningsbara frågor.

Delrapport: Gymnasieelevers uppfattningar av när- och distansundervisning med fokus på undervisningsklimat

2020-06-09
Med anledning av att gymnasieskolor under våren 2020 varit stängda och i stället erbjudit undervisning på distans för att hindra smittspridningen av coronaviruset, har Ifous genomfört en enkätundersökning av gymnasieelevers upplevelse av social närvaro i förhållande till lärare och klasskamrater. (pdf)
1383940132