Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Grundskola 7-9"

Visar sida 2 av 142

Välj typ av innehåll inom kategori "Grundskola 7-9":

Forskning och utveckling kategorier

Podcast: När matematik blir ett språkprov

29 oktober
Hur ska man bedöma en elev i matematik om eleven inte förstår begrepp i uppgiften och saknar ord för att resonera och beskriva lösningen? Det har forskare och lärare undersökt i muntliga provsituationer med andraspråkselever i årskurs 9. Resultaten och slutsatserna delar de med sig av i det här avsnittet av Lärare & Forskning. (webbradio)

Forskningsutblick: Tur­tag­ning och kommunikations­sätt under grupp­aktivi­teter i anpassade grund­skolor

1 oktober
Syftet med denna studie var att undersöka hur kommunikationen kan se ut under gruppaktiviteter i anpassade grundskolor, det som tidigare kallades för grundsärskolan och som består av klasser för elever med intellektuell funktionsnedsättning (IF).