Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Grundskola 1-6"

Visar sida 24 av 138

Välj typ av innehåll inom kategori "Grundskola 1-6":

John Hasslinger

Neurofeedback kan öka inlärningsförmågan hos unga med adhd

2022-05-26
Neurofeedback, att få återkoppling på vad som händer i hjärnan i realtid, kan dämpa symptom och öka inlärningsförmågan hos unga med adhd. John Hasslingers forskningsresultat tyder på att metoden kan ha potential för lite äldre och motiverade ungdomar.

Avhandling om skolövergångar utsedd till Lärarpanelens favorit

2022-05-13
Barns övergångar från förskola till förskoleklass, eller från förskoleklass till årskurs ett är en komplex process som påverkar lärares arbete. Det konstaterar Therese Welén som forskat om lärares arbete med övergångar. Nu har hennes avhandling valts till favorit av Lärarpanelen.

Anpassningar för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar

2022-05-11
Hur hanterar du utåtagerande beteenden, elevers olika behov av stöd och känslan av otillräcklighet? Se filmen om grundskolläraren Malins förändringsarbete i klassrummet, för att möta alla elevers behov av stöd. (webb-tv)
1232425138