Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Genus"

Visar sida 10 av 31

Forskning och utveckling kategorier

Ändringar om jämställdhet i läroplanerna

2021-02-25
Elever i gymnasieskolan, gymnasiesärskolan och vuxenutbildningen ska lära sig att kritiskt granska begränsande normer, värderingar och strukturer och få kunskap om könsmönster. Regeringen har fattat beslut om ändringar i läroplanerna som ska tillämpas från hösten 2022.
Forskning och utveckling kategorier

Framgångsrika flickor och floppande pojkar

2021-02-10
Vi ser allt fler tecken på att en växande grupp pojkar misslyckas i skolan. Även på universiteten ökar andelen kvinnor. Är det så att utbildningen feminiseras, och är det rimligt att skolan så påtagligt gynnar flickor och missgynnar pojkar, frågar sig Erik Cardelús, forskare i pedagogik vid Stockholms universitet.

Scaffolding or simplifying: students’ perception of support in Swedish compulsory school

2021-01-29
National goals and performance standards were introduced in Sweden during the 1990s as part of a curriculum reform. The intention was to detect shortcomings among students and provide support to those students who did not reach the passing grade in one (or several) subject/s. Despite this reform, approximately one-fourth of the students do not attain…
Forskning och utveckling kategorier

Gender differences in the interest in mathematics schoolwork across 50 countries

2020-12-21
Although much research has found girls to be less interested in mathematics than boys are, there are many countries in which the opposite holds. I hypothesize that variation in gender differences in interest are driven by a complex process in which national culture promoting high math achievement drives down interest in math schoolwork, with the…
19101131