Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Förskoleklass"

Visar sida 1 av 12

Välj typ av innehåll inom kategori "Förskoleklass":

The psychometric properties of two math anxiety scales in a sample of Norwegian primary school children

Idag 10:24
This study evaluated the psychometric properties of the Abbreviated Math Anxiety Scale (AMAS) and the Achievement Emotion Questionnaire – Math Anxiety (AEQ-MA) in a sample of Norwegian primary school students invited to participate during preschool. 

”Våga vara närvarande – och ta hjälp av varandra”

11 februari
Hur kan lärare och förskollärare bemöta kris och sorg i skolan och förskolan? Regionalt utvecklingscentrum vid Örebro universitet har utvecklat ett digitalt material som nu blir tillgängligt för fler. Materialet Professionella relationer i kris och sorg består av intervjuer med erfarna pedagoger, videoklipp och diskussionsfrågor som ger stöd och vägledning.
Forskning och utveckling kategorier

Kartläggningen i matematik leder lärarna fel

2024-08-20
Det är oklart vad kartläggningen av sexåringars mattekunskaper ska fokusera på och vad den ska leda till, menar Maria Walla, forskare i matematikdidaktik. Hon anser att det är tveksamt om Skolverkets material ger det stöd som läsa-skriva-räkna-garantin utlovar. "I en internationell kontext sticker den svenska kartläggningen ut på ett sätt som är oroande", säger hon.
1 2 12