Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Förskola"

Visar sida 96 av 142

Forskning och utveckling kategorier

Vägar till förändring – ett proaktivt utvecklingsarbete på Giella förskola

2018-11-27
Utvecklingsprojektet i Giella förskola i Jokkmokk ingår i Specialpedagogiska skolmyndighetens projekt Proaktivt stöd för en mer likvärdig skola, där syftet är att skapa förutsättningar att rikta myndighetens stöd till de kommuner som behöver det mest. På Gemensamma vägar – en nordisk specialpedagogisk konferens i Mo i Rana, presenterade Helén Bergstadius och Carina Lindmark sitt arbete…

"Pedagoger måste våga bejaka det komplexa och svåra"

2018-11-22
Som pedagog är det lätt att ta till svart-vita förklaringar och förbud när man måste hantera problem. Men rustar vi då verkligen barnen för en framtid som ter sig allt mer komplex och svårhanterlig? Vi måste undvika de enkla lösningarna, menar dramapedagogen och doktoranden Julia Fries.
1959697142