Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Förskola"

Visar sida 62 av 144

Changing Organizational Conditions: Experiences of Introducing and Putting Function-Shared Leadership (FSL) into Practice in Schools and Pre-Schools

2020-12-08
This paper deals with organizational change and contributes knowledge about the experiences of a local educational organizer when introducing and putting managerial shared leadership into practice in some schools and pre-schools. (pdf)
Forskning och utveckling kategorier

Tillåtande miljöer ger barn utrymme att skapa

2020-11-20
På Triangelns förskola ville man bli bättre på att erbjuda barnen estetiska lärprocesser och valde därför att satsa på skaparverkstäder i de gemensamma utrymmena. "Syftet är att barnen ska få prova olika material och tekniker, att de ska få bekanta sig med olika estetiska uttrycksformer", säger Ingela Cedervall, ateljerista på Triangelns förskola.
Forskning och utveckling kategorier

”Det finns inga dagis”

2020-11-16
Förskolan är en uppskattad samhällsinstitution som många känner till och har erfarenhet av. Ändå känner sig många förskollärare och barnskötare missförstådda. Hur kan det komma sig? Och går det att göra någonting åt det? Det är några av frågorna som ställs en ny bok av förskoleforskaren Linn Eckeskog vid Umeå universitet.
1616263144