Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Förskola"

Visar sida 28 av 136

Analog programmering ledde vägen

2022-05-04
Att personalen på Tornfalkens förskola saknade utbildning inom programmering och kodning stoppade dem inte från att inleda ett arbete kring digitalt meningsskapande. Genom att börja enkelt och analogt kunde de sedan arbeta mer och mer med digitala verktyg. Språket spelade också en stor roll i arbetet då majoriteten av barnen är flerspråkiga.
Forskning och utveckling kategorier
FoU tidskrift källor

Mattilbud og håndhygiene i forbindelse med måltider i barnehagen basert på studenters praksisoppgave

2022-04-26
The purpose of this study was to gain updated insight into what is being served in kindergartens and hand washing practices before meals. The study is based on internship assignment where total of 120 kindergarten teacher students have observed the meals in five internships between the spring of 2016 and spring of 2018.

Partnerships in multicultural ECEC settings in Norway: Perspectives from parents and professionals

2022-04-22
The present study uses data from the Inclusive Education and Social Support to Tackle Inequalities in Society (ISOTIS) project to investigate perspectives from parents and professionals regarding their mutual partnership as well as their views on multicultural and multilingual education in culturally and linguistically diverse ECEC settings in Norway
1272829136