Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Förskola"

Visar sida 23 av 142

Forskning och utveckling kategorier

Förskollärares ledarskap som ett kunskapsfält i behov av begreppsliga resurser i förskoleverksamhet, utbildning och forskning

2023-01-23
The present study aims to investigate supervision activities as a form of teaching leadership in preschool teacher education. Work-based education constitutes a particular context for understanding of leadership in preschool due to its intention of bridging between practical and theoretical experience and knowledge.
Forskning och utveckling kategorier

Förskollärares tal om fysik i förskolan

2023-01-23
This article presents the qualitatively different ways as the preschool teachers' statements connected to physics and how the teaching of physics changes during four work team planning sessions. The analysis of video transcripts of the planning sessions shows that the preschool teachers' discussions reflect both uncertainty and certainty about the physics content and the physics teaching.
Forskning och utveckling kategorier

Kvalitetsindikatorer i utvikling av leke- og læringsmiljøet i barnehagen ‒ barnehagelæreres perspektiver

2023-01-13
Studien er en kvalitativ studie. Det empiriske grunnlaget for artikkelen er gruppediskusjoner fra to workshops med styrere og pedagogiske ledere i tre barnehager i Norge. Resultatet viser barnehagelærernes perspektiver på kvalitet i utvikling av leke- og læringsmiljøet i barnehagen.
Forskning och utveckling kategorier

Samtycke, känslor och möjligheter att agera: barnsyn och barns aktörskap i sexualbrottsförebyggande litteratur för förskoleåldern

2023-01-13
I artikeln analyseras svenska bilderböcker som gör anspråk på att förebygga sexuella övergrepp. Syftet med studien är att analysera böckernas barnsyn och syn på barns aktörskap. Analysen visar att böckerna beskriver övergrepp i vaga uttryck.

«Jeg har ikke trykt!» Ytringer om teknologi ved lesing av digitale bildebøker i barnehagen

2023-01-13
I denne artikkelen utforskes barnehagebarns og barnehagelæreres ytringer om teknologi i samtalebasert gruppelesing av digitale bildebøker på nettbrett i norske barnehager. Flere tidligere studier om lesing på nettbrett har undersøkt antall ytringer, mens få studier har utforsket innholdet i ytringene om det teknologiske.
Forskning och utveckling kategorier

Looking for children’s resistance in pedagogical documentation with ECE students: a case study of slow and multiple listening

2023-01-13
It may be essential for children to have the possibility to express resistance in diverse ways and for different reasons in order to develop democratic practice in kindergarten. But how can early childhood education students recognise, reflect on and work with notions of resistance? We explore the use of young children’s photographs as a springboard for students’ explorations by bringing together concepts of resistance and multiple listening with thinking about slow pedagogies.
1222324142