Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Föräldrar"

Visar sida 2 av 44

Välj typ av innehåll inom kategori "Föräldrar":

Speciallärares och specialpedagogers relationskompetens i arbete med elevers kamratrelationer och med relationer till elevernas föräldrar

8 maj
The purpose of this article is to discuss how special educators – “speciallärare” (SL) and “specialpedagoger” (SP) – perceive relational competence working with their students’ peer relationships and with the students’ parents. (pdf)

Parental support of emergent literacy in the final preschool year in Austria during COVID-19-induced lockdowns

24 april
With reference to Austria, the study aims to gain insights into parents’ self-reported perspectives on their implementation of behaviours to support emergent literacy skills and their justifications for their support or non-support during COVID-19-induced lockdowns through nine semi-structured interviews.

Oro inför skolkontakter hos föräldrar med intellektuell funktionsnedsättning

28 februari
Föräldrar med intellektuell funktionsnedsättning upplever en oro för att bli anmälda till socialtjänsten. Det behövs trygga rum där föräldrar inte behöver dölja sin funktionsnedsättning, bland annat vid skolkontakter, visar socionomen och socialpedagogen Ida Runge i sin forskning.
12344