Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Fjärr-, distansundervisning"

Visar sida 4 av 29

Välj typ av innehåll inom kategori "Fjärr-, distansundervisning":

Forskning och utveckling kategorier

Gymnasielärares upplevelser av övergången till distansundervisning

2022-01-21
Hur upplevde gymnasielärare övergången till distansundervisning förra våren? Är det möjligt att urskilja en gemensam linje eller finns det skillnader? Kan erfarenheterna användas i skolans fortsatta utvecklingsarbete? Sara Willermark, universitetslektor vid Högskolan Väst, har genomfört en studie av lärares upplevelser under pandemins första fas, vars resultat nyligen publicerats.
Forskning och utveckling kategorier

Combining remote and in-person learning led to chaos, study finds

2022-01-20
Hybrid instruction - a combination of virtual and in-person learning - is the worst way to teach, according to a study of teachers in nine states by researchers from the University of California at Santa Cruz. The study found teachers' preference was to teach fully in person, followed by fully remote.

Global emergency remote education in secondary schools during the COVID-19 pandemic

2022-01-14
This work has given us the opportunity to review an area of evidence in depth and explore an issue fully from a number of angles. Our intention is that the review is a resource for those with interest and need in learning more about how online and distance learning occurred during the COVID-19 pandemic, providing…

Högskolan i Skövde får två miljoner för projekt om distansutbildning

2022-01-14
Högskolan i Skövde är ett av åtta lärosäten som fått medel från Universitets- och högskolerådet, UHR, för att vidareutveckla högskolans organisation kring distansutbildningen. Projektet Hållbara strukturer för kvalitet i distansutbildningen har fått närmare två miljoner kronor och genomförs under år 2022.
Forskning och utveckling kategorier

Vilka lärdomar tar gymnasieskolan med sig från pandemin?

2021-12-03
Hur fungerade den nätbaserade undervisningen under pandemin och vilka lärdomar tar skolledare och lärare på gymnasieskolan med sig in i det nya normalläget? Blir allt ungefär som det var före mars 2020 – eller finns det skäl att tänka i andra banor? Chefen för verksamhetsutveckling på Stadsmissionens skolstiftelse samt rektor och ett lärarlag på Grillska…

Lärares (digitala) kompetens före, under och efter covid-19: Skärvor av förståelse från skolor i Sverige

2021-11-25
This study chrono-logically investigates teachers’ professional knowledge in relation to the digitally ‘boosted’ educational landscape caused by the Covid-19-pandemic.
Forskning och utveckling kategorier

The benefits of online learning are also its weaknesses. That’s where advisors help.

2021-11-18
Dedicated advisers can pinpoint online students' problems, manage their expectations and offer support and solutions, writes Janet Morrison, director of Champlain College's general education program. For example, an adviser can help procrastinators develop a schedule for assignments and encourage overwhelmed students to pare back on the number of classes taken at one time.
1 3 4 5 29