Forskning och utveckling kategorier
Bedömning Didaktik Digitalisering Elevinflytande Engelska Entreprenörskap/Entreprenöriellt lärande Fackligt Filosofi Fjärr-, distansundervisning Förskola Föräldrar Genus Grundskola 1-6 Grundskola 7-9 Gymnasieskola HBTQ Hem, kultur, omvärld Historia Integration Kognition/Minne Kvalitetsarbete Ledarskap Lek Lokaler/Utemiljö Läromedel Läsa, skriva Läxor Lön Matematik Motivation/Grit Naturvetenskap Pedagogiska inriktningar Psykologi Religion Resor Resultat Samhällskunskap Specialpedagogik Språk Svenska Tal- och språkutveckling Teknik Universitet och högskola Vetenskaplig tidskrift Vuxenutbildning Värdegrund
FoU tidskrift källor
How Early Childhood Practitioners Build, Shape, and Construct Their Digital Practices: The Search for an Analytical Space
En undersökning om användning och upplevelser av digitala verktyg bland barn i åldrarna noll till sex år i Norge visar att 65 procent av barnen har använt datorer och 60 procent har använt lärplattor i hemmet innan de når en ålder av sex. I denna artikel identifierar Tove Lafton vad som är avgörande för utvecklingen av fältet av digitala metoder på förskolor i dag.