Forskning och utveckling inom kategori "Fjärr-, distansundervisning"

Visar sida 26 av 29
Välj typ av innehåll inom kategori "Fjärr-, distansundervisning":
Fjärr.nu - inspiration om fjärrundervisning
Inspiration om fjärrundervisning i Västerbotten.
Skola hemma - experterna : Anpassad undervisning på distans
För lärare som är vana att arbeta nära elever i behov av särskilt stöd kan det vara en utmaning att ens kunna nå dem på distans. Och hur gör man med återkoppling? Helene Fägerblad, Specialpedagogiska skolmyndigheten, delar med sig av konkreta råd och tips. Hennes fyra viktigaste punkter är prioritera, avgränsa, tydliggöra och återkoppla. (webb-tv)
Fostering connectedness during remote learing
Fostering connectedness during remote learing. Getting smart.
Tips, råd och stöd för dig som ska arbeta med skola överallt
Att under en längre tid undervisa elever som inte är på plats i klassrummet kan kännas ovant för många. Här kommer några tips som kan underlätta förberedelserna.
Skola hemma
Sidan upprätthålls av RISE i samverkan med Skolverket, SKR, Swedish Edtech Industry och UR.
Skola hemma - länkar till externt material
Det finns många goda initiativ och organisationer som tagit fram material till skolan under den senaste perioden. Det är allt från myndigheter och organisationer till sociala grupper som växt fram. Nu lanserar vi en sida där vi samlar ett litet urval av allt det material som finns.
Pluggakuten
Här på Pluggakuten diskuterar vi lösningar på alla frågor som kan tänkas dyka upp när du pluggar. Här kan du ställa frågor, diskutera och hjälpa andra i alla ämnen och kurser.
Distansundervisning i Sverige - grupp på Facebook för erfarenhetsutbyte
Distansundervisning i Sverige - grupp på Facebook för erfarenhetsutbyte
Distansundervisning och fjärrundervisning
Det kan i många sammanhang vara bra att tänka igenom hur du kan använda digitaliseringens möjligheter när det gäller flexibilitet i tid och rum.
Forskningsbaserat stöd för att hantera onlineundervisning
Här sammanställs resultat och erfarenheter från forskning om onlineundervisning. Urvalskriteriet som används är forskningens relevans samt möjligheten att omsätta den till konkreta tumregler som kan hjälpa lärare när de ställer om sin undervisning.