Hoppa till sidinnehåll

Forskning och utveckling inom kategori "Examen, karriär och livsval"

Visar sida 1 av 19

Välj typ av innehåll inom kategori "Examen, karriär och livsval":

Intergenerational transmission and the reinforcement of the political engagement gap: Identifying how university-educated parents enable their children to become more politically interested during early adolescence

29 oktober
The paper addresses the process of the social reproduction of inequalities in political power in the United Kingdom by identifying how highly educated parents develop the political interest of their children and in turn create access for certain groups within the next generation to the world of politics.

Forsker betrygger: Børn skal nok blive til noget, selvom de ikke er gode til at læse og regne i skolen

21 februari
Der er alt for meget fokus på, hvor gode eleverne er til at læse og regne. For når de bliver voksne, bruger de alle mulige andre kompetencer på job og i fritiden. Og de er mindst lige så vigtige, mener en økonom, der har forsket i de såkaldte nøglekompetencer.

Optimism trap? Educational aspirations and outcomes among students with immigrant backgrounds in Norway and Spain

9 januari
While immigrants and their children display bold educational aspirations, less is known about the relationship between their aspirations and educational outcomes. Using longitudinal survey data on students in upper secondary education in Barcelona, Spain, and Bergen, Norway, coupled with register data from Norway, we ask how the aspirations of students with immigrant backgrounds are connected…
Forskning och utveckling kategorier

Vägar till arbetslivet via grundläggande och högre utbildning i Malmö

2021-12-20
Rapporten har tagits fram av kunskapsalliansen Malmöungdomars väg till arbete genom högre utbildning (Muvah) där Malmö stad och Malmö universitet samverkar. Målet är bland annat att öka Malmöungdomars inträde på arbetsmarknaden, att få fler från underrepresenterade grupper att välja högre utbildning samt öka förståelsen för utbildningsvalen hos Malmös unga. (pdf)

Development of Academic Well-Being during Secondary Education: Relations to Performance, Motivational Beliefs, and Aspirations

2021-09-08
Anna Widlund har i sin avhandling undersökt utvecklingsdynamiken mellan skolengagemang och skolrelaterad utmattning, skolprestationer och motivation samt hur dessa formar elevers utbildnings- och yrkesrelaterade målsättningar.
1219